ПРАКТИЧНА ЛЕКЦІЯ НА ТЕМУ: «БРЕНДИ & ІНДУСТРІЇ» Д.Ю.Н., АДВОКАТА, ПАТЕНТНОГО ПОВІРЕНОГО, ЧЛЕНА НАЦІОНАЛЬНОЇ АСОЦІАЦІЇ ПАТЕНТНИХ ПОВІРЕНИХ УКРАЇНИ, РАДНИКА «ДУБИНСЬКИЙ & ОШАРОВА» МИКОЛИ ПОТОЦЬКОГО (2 ГРУДНЯ 2021 РОКУ)

2 грудня 2021 року д.ю.н., адвокат, патентний повірений, член Національної асоціації патентних повірених України, радник «Дубинський & Ошарова» М. Потоцький провів практичну лекцію на надзвичайно актуальну та цікаву тему: «Бренди & Індустрії» для студентів Навчально-наукового інституту права Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Лекція проводилась в онлайн-режимі на платформі «Zoom» за підтримки Навчально-наукового інституту права Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кафедри інтелектуальної власності та інформаційного права, Науково-освітнього центру з інтелектуальної власності та Національної асоціації патентних повірених України (НАПА).

Доповідач розпочав лекцію з розгляду мети та основних напрямів діяльності НАПА. Лектор розповів про корисний проєкт НАПА Job Bank – онлайн базу, призначену для полегшення пошуку роботи у сфері інтелектуальної власності.

Презентацію було присвячено аналізу бренду як мультиоб’єкта. Так, М. Потоцький визначив, що бренд є засобом ідентифікації суб’єкта комерційної діяльності, якому властиві характеристики, притаманні торговельній марці та комерційному найменуванню. Лектор вказав, що складовими бренду є майже всі об’єкти права інтелектуальної власності. Також було сфокусовано величезну увагу на функціях бренду.

У презентації було детально висвітлено проблеми щодо торговельної марки як ключового елементу бренду. Як відзначив М. Потоцький, бренд не можливий без торговельної марки в силу того, що така реєстрація убезпечує бренд від посягань: шляхом незаконного використання та шляхом подання заявок на схожі торговельні марки. Велику увагу лектор звернув на дослідження нереєстрованої торговельної марки як бренду. Глибоко проаналізовано спікером було питання щодо бренду та права попереднього користувача. Цікавим для слухачів став розгляд положень щодо бренду та добре відомої торговельної марки. В аспекті цього М. Потоцький наголосив, що добре відома торговельна марка є найвищою формою правової охорони бренду.

Корисним став аналіз питань щодо бренду та захисту від недобросовісної конкуренції, а також бренду та вичерпання прав.

Актуальним з точки зору практичного застосування для студентів було висвітлення основних особливостей охорони торговельних марок в різних індустріях. Так, цікавими для слухачів стали приклади, які навів лектор, досліджуючи в презентації, зокрема, взаємозв’язок бренду та сфери фармації.

М. Потоцький звернув увагу на ознаки бренду в міжнародному вимірі. Так, спікер компетентно роз’яснив, що охорона бренду забезпечується шляхом реєстрації торговельної марки за регіональними чи міжнародними процедурами та визнання торговельної марки добре відомою. При цьому в міжнародних процедурах охорони прав часто виникає питання суб’єкта власника відповідної реєстрації.

Далі було здійснено всебічний та ґрунтовний розгляд проблем щодо комерційного найменування – складової бренду, бренду та найменування юридичної особи, що не є об’єктом права інтелектуальної власності; особливостей співвідношення бренду та географічного зазначення та авторського права на бренд.

Було визначено, чи є промисловий зразок елементом бренду, а також надано відповідь на питання, коли винахід та корисна модель стають елементами бренду.

Лектор дослідив співвідношення бренду та компонування напівпровідникового виробу, а також взаємозв’язок бренду та комерційної таємниці, бренду та ділової репутації, розглянувши актуальні приклади з практики.

На протязі виступу та після його закінчення спікер відповів на запитання слухачів, зокрема, щодо проблемних аспектів правової охорони добре відомих торговельних марок та комерційних найменувань.

Отже, практична лекція М. Потоцького була проведена на надзвичайно високому професійному рівні та сприйнята студентами Навчально-наукового інституту права Київського національного університету імені Тараса Шевченка з величезним захопленням завдяки подачі в презентації свіжого, креативного та актуального матеріалу з цікавими практичними прикладами, який відповідає останнім тенденціям у сфері права інтелектуальної власності. Так, лекція М. Потоцького надихнула всіх слухачів на нові творчі дослідження та відкриття в сфері права інтелектуальної власності.